måndag 25 maj 2009

24 maj 2009 - Bondegatan


Det här är nästan för bra för att vara sant kände jag när jag gick förbi Café String. Känslan påminde lite om när jag var på safari i Sydafrika och såg en leopard. Jag hade hört att de fanns men att de var oerhört sällsynta.

Närmast mytologiska varelser.

Som enhörningar.

Så var ser vi?
Framåtlutad "jag-jobbar-faktiskt-stör-mig-inte"-pose? Check.
Ironisk t-shirt med ballonger? Check.
Stor Latté? Check.
Redigering av musik? Check.
Bakelitbågar? Check.
Strategiskt placering i fönstret för maximal exponering? Check.
Macbook? Double check!

Det här är helt enkelt den ultra-kreativa människan personifierad! Enligt skatteverkets statistiskt säkerställda beräkningar bebos faktiskt kvarteren mellan Bondegatan och Nytorget till 56% av män som ser EXAKT ut som detta exemplar.

Så där föll min enhörnings-tes.

Östra Södermalm är helt enkelt "ground zero" för kreativa människor med Mac-datorer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar